Wykorzystujesz w swojej działalności samochód, docierając nim do klientów, a może posiadasz całą flotę pojazdów, które każdego dnia służą realizowaniu celów przedsiębiorstwa? Z pewnością zastanawiasz się, czy da się poczynić działania, dzięki którym bez większego wysiłku zbudujesz pozytywny wizerunek firmy. Doskonałym rozwiązaniem okazuje się folia reklamowa umieszczona na samochodzie – źródło informacji i środek zapewniający szeroki zasięg.
Różne formy reklamy spotykane w mediach i przestrzeni publicznej
Rynek reklamowy jest naprawdę obszerny i trudno nie zgubić się w gąszczu możliwości. Stawiając pierwsze kroki w tej materii, trudno obrać właściwy kierunek, lecz można nieco ułatwić sobie wybór ścieżki działań marketingowych, zwracając się w stronę strategii BTL lub ATL. To dwa typy reklam. Czym się różnią?
Druga z nich dotyczy przekazu do masowego odbiorcy, odnosi się do takich dróg jak prasa, telewizja, radio. Pierwsza zaś ukierunkowana jest na konkretną grupę lub nawet jednostkę, a reklama za pośrednictwem e-maili, SMS-ów czy social mediów dociera do wskazanych osób albo kręgów. Różnią się także pod innymi względami. Do której z tych form zalicza się więc reklama na auto w Warszawie?
Reklama w formie barwnej folii nakładanej na pojazd ma za zadanie zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do szerokiego grona nieokreślonych odbiorców, co stawiałoby ją wśród metod stosowanych w ramach ATL, ale zarazem ma wspomagać sprzedaż przy ograniczonym budżecie reklamowym, co pasowałoby do BTL. Jak widać, foliowanie auta łączy w sobie niektóre cechy obu sposobów promocji.
Gdy budżet na działania marketingowe jest skromny
Na samochód idealna będzie więc reklama w formie folii zawierającej przemyślany i dopracowany projekt. Musi on uwzględniać bowiem zarówno kształt, jak i kolor pojazdu i zawierać elementy pozwalające w jasny sposób zidentyfikować dany podmiot.
Co istotne, folia na samochód stanowi wydatek jednorazowy, więc gdy budżet na działania marketingowe jest ściśle ograniczony i nie pozwala na wybór wielu form, warto zdecydować się na taką właśnie inwestycję. Zasięg oraz czas ekspozycji powodują, że przy poczynionym nakładzie można znacząco podnieść rozpoznawalność marki.