W miejscach takich jak salon sprzedaży, recepcja, salon fryzjerski, SPA czy gabinet stomatologiczny ważną funkcję pełni poczekalnia. Wybór krzeseł do tego pomieszczenia jest ważny zwłaszcza wtedy, gdy czas oczekiwania jest zazwyczaj długi. Krzesła powinny pasować do całego wystroju wnętrza, ale przede wszystkim powinny być wygodne. Dość istotną kwestią jest także sposób ich pielęgnacji i łatwość w utrzymaniu czystości. W poczekalni powinna znajdować się odpowiednia ilość krzeseł, aby każdy klient mógł zająć miejsce siedzące podczas oczekiwania na usługę.
Designerskie krzesło do poczekalni
W renomowanych miejscach, takich jak kancelaria prawna, ekskluzywne SPA czy fryzjer dobrym wyborem będzie pojedyncze krzesło do poczekalni. W zależności od potrzeb można postawić kilka takich krzeseł. Klienci poczują wówczas komfort i swobodę dzięki osobnemu miejscu do siedzenia. Nie będą musieli siedzieć blisko innych oczekujących na usługę. Fotel do poczekalni Kokos inspirowany projektem Coconut Chair to świetne rozwiązanie łączące prostotę, elegancję i wygodę. Fotel został zaprojektowany przez George’a Nelson’a w połowie XX wieku. Inspiracją do stworzenia fotela był owoc kokosu. Mebel przypomina więc jego wycinek. Prosta forma oznacza jednak wygodę i możliwość wykorzystania mebla w różnych wnętrzach i stylizacjach. Podstawą fotela są chromowane rurki. Siedzisko stanowi natomiast włókno szklane lakierowane na biały kolor. Siedzisko jest pokryte naturalną skórą, co kojarzy się wszystkim z ponadczasową elegancją. Ten rodzaj fotela jest bardzo łatwy w czyszczeniu, ponieważ wystarczy przetrzeć go środkiem do pielęgnacji skóry naturalnej. Stonowana czarno-biała kolorystyka sprawdzi się praktycznie w każdym wnętrzu.
Komfortowa poczekalnia dla klientów
Ustawienie mebli w poczekalni powinno pozwolić zachować odpowiednio dużą przestrzeń osobistą każdej osoby. Pojedyncze krzesła umożliwią swobodę każdemu klientowi, który nie będzie musiał siedzieć blisko obcych osób. Warto postawić na nowoczesne i eleganckie meble, które zostaną odebrane w pozytywny sposób i zapamiętane. Komfortowa poczekalnia bez tłumów na pewno zostanie doceniona przez wiele osób, które chętniej wrócą na kolejne spotkanie z właścicielem obiektu. Oczekiwanie na wizytę czy konsultację prawną może okazać się czasem relaksu. Klient wejdzie wówczas na spotkanie pozytywnie nastawiony i chętny do współpracy. Warto zatem zadbać o komfort i docenienie naszych klientów i w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń. To właśnie w poczekalni można umieścić różne ciekawostki na temat firmy, jej osiągnięć czy nagród. Coraz więcej osób decyduje się na wprowadzenie do wnętrza sztuki w postaci grafik lub fotografii związanej z charakterem pracy. Klient oczekujący na spotkanie nie powinien się nudzić, dlatego warto zaoferować mu przyjemną muzykę czy interesującą branżową lekturę. Świetnym dodatkiem będzie możliwość napicia się smacznej kawy lub herbaty. Pobyt w poczekalni będzie wówczas przyjemniejszy oraz wyda się znacznie krótszy.
Poczekalnia z krzesłami łączonymi
To rozwiązanie kojarzy się najczęściej z zatłoczonymi poczekalniami do lekarzy lub w szpitalach. Skromne, plastikowe krzesła są wyjątkowo niewygodne i nie pozwolą zachować przestrzeni osobistej klientom czy pacjentom. Krzeseł takich jest zazwyczaj dużo, co oznacza długie i mało interesujące oczekiwanie na wizytę czy spotkanie. Z takimi rozwiązaniami spotykamy się zazwyczaj w mało eleganckich i ekskluzywnych poczekalniach. Klient nie poczuje się wówczas doceniony i ważny. W tłumie oczekujących ludzi poczuje się jak zwykły petent czekający na swoją kolej i szybką wizytę. Nawet w ośrodkach zdrowia odchodzi się powoli od tego rozwiązania, które jest niepraktyczne i mało estetyczne.