Identyfikacja wizualna to jedno z podstawowych zadań stawianych przed działami marketingu firm – niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z niewielką, własną działalnością, czy też z dużą korporacja. Kluczem do sukcesu jest bowiem rozpoznawalność. Na co powinniśmy zwrócić uwagę kreując wizerunek marki?
Rozpoznawalność – jedna z najważniejszych cech każdej marki!
Jeśli nasza firma ma odnieść sukces, to musimy zapisywać się w świadomości potencjalnych klientów. Konieczne jest więc dbanie o odpowiedni wizerunek marki. Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, służące kreowaniu rozpoznawalności marki firmy na rynku. Składają się na nią między innymi:
- logo/logotyp
- kolorystyka
- czcionka firmowa,
- wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
- wygląd produktów oraz opakowań w jakie będą pakowane,
- szata graficzna materiałów promocyjnych.
Spójny system wizualny to jedna z kluczowych kwestii dla każdej – mniejszej, lub większej firmy.
Jeśli dalej zastanawiasz się, czy jest to potrzebny element, koniecznie przeczytaj wpis o identyfikacji wizualnej na kreatywnygrafik.pl.
Księga identyfikacji wizualnej – co to takiego?
Księga identyfikacji wizualnej to oficjalny zapis wzorców prezentacji firmy. Określa ona elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Zapisy związane z identyfikacją wizualną mogą zostać rozszerzone także o tak zwaną księgę komunikacji werbalnej. Zawierane są w niej zwykle informacje dotyczące takich niezwykle ważnych kwestii, jak ustalenia dotyczące nazwy, sloganu firmowego, haseł reklamowych, słów kluczowych nazewnictwa produktów i ofert, słów kluczowych, wzorcowych tekstów. Można więc powiedzieć, że w księdze identyfikacji wizualnej zawarte są wszystkie najważniejsze informacje związane ze sposobem przedstawiania wizerunku firmy w mediach, broszurach, mailach firmowych czy też w witrynach internetowych. O przygotowanie zbioru takich zasad powinna zadbać każda firma – nie tylko topowi, rynkowi gracze, ale i mniejsze podmioty, które chcą prezentować się w pełni profesjonalnie.